METEOR projesi, doktora eğitimini toplumsal zorluklara ve hızla gelişen işgücü piyasasının taleplerine daha iyi uyum sağlayacak şekilde dönüştürme ihtiyacından yola çıkmaktadır. Doktora en yüksek akademik yeterlilik olsa da, bireysel akademik başarıya odaklanan geleneksel odağı, araştırmacıları disiplinler arası, işbirliğine dayalı ve akademik olmayan ortamlarda başarılı olmak için gereken temel becerilerle donatmayı genellikle gözden kaçırmaktadır. METEOR, doktora öğrencileri ve kariyerinin başındaki araştırmacıların (ECR) beceri uyumsuzlukları, sınırlı kariyer rehberliği ve ruh sağlığı baskılarıyla mücadele etmeyi amaçlamaktadır.
Bunu başarmak için METEOR, veriye dayalı eğitimi katılımcı metodolojilerle birleştiren kapsamlı bir program sunmaktadır. Proje, ekip çalışması, kültürlerarası yetkinlik, iletişim ve girişimcilik gibi becerilere odaklanan yenilikçi çevrimiçi ve çevrimdışı eğitim kaynakları geliştirmektedir. Temel faaliyetler, yüz yüze METEOR Akademileri (yaz okullarına benzer), çevrimiçi akran mentorluğu ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu, araştırmacıların istihdam edilebilirliğini, zihinsel refahını ve toplumsal etkisini artıran disiplinler arası araştırma teklifleri oluşturmaktır.
METEOR konsorsiyumu, Polonya, Norveç, Danimarka, Finlandiya, Birleşik Krallık, İtalya, Kıbrıs, İspanya, Avusturya, Gürcistan, Türkiye ve Brezilya'dan önde gelen üniversiteler, araştırma enstitüleri ve eğitim sağlayıcıları dahil olmak üzere 13 ortaktan oluşmaktadır. Ulusal eğitim bakanlıkları ve uluslararası ağlar ile güçlü bağlantılardan yararlanan proje, dünya çapında doktora eğitimi ve araştırmacı gelişiminde uzun süreli iyileştirmeler sağlıyor.